Wielokanałowa komunikacja to w dzisiejszych czasach wymóg w zakresie obsługi klienta i skutecznego marketingu. Wykorzystanie SMS w komunikacji z klientem warsztatu samochodowego ma dwa podstawowe zastosowania: promocyjno-reklamowe oraz związane z przekazywaniem powiadomień. Ta prosta i szybka forma porozumiewania się ma wiele zalet, ale wiąże się również z konkretnymi obostrzeniami natury prawnej. Warto wiedzieć również, jak zarządzać komunikacją SMS tak, aby skutecznie wspierała wizerunek firmy i nie zniechęcała klientów. Zalety komunikacji przy użyciu SMS gwarancja dostarczenia…

Podpisanie protokołu zdawczo-odbiorczego w momencie zdania samochodu przez klienta do warsztatu zabezpiecza obie strony – zarówno usługodawcę, jak i korzystającego z usługi. To prosta procedura, która jest bezproblemowa i nie trwa długo. Wzór dokumentu powinien być nieskomplikowany, ale możliwie dokładny i pozwalać na skrupulatne i wszechstronne opisanie stanu pojazdu oraz jego wyposażenia. Podpowiadamy, o czym warto pamiętać przy przygotowaniu wzoru protokołu. Zakres protokołu Protokół zdawczo-odbiorczy samochodu do naprawy nie jest dokumentem regulowanym przepisami prawnymi. Oznacza…

Każdy kto pracuje w sektorze usług, spotkał się przy wykonywaniu obowiązków z trudnym klientem. Warsztat samochodowy nie jest pod tym względem wyjątkiem. Trudny klient – czyli jaki? Pod tym pojęciem kryje się wiele postaw, które łączy jedno – generują dla usługodawcy problematyczne sytuacje. Postawy te mogą polegać między innymi na roszczeniowości, arogancji, małej podatności na współpracę, podważaniu kompetencji fachowca, braku cierpliwości, problemach z płatnościami a nawet agresji słownej. Nie ma jednej uniwersalnej zasady, jak postępować…

Popularność programów do prowadzenia warsztatu samochodowego rośnie z roku na rok. Do lamusa przechodzi wykonywanie wycen na kartce papieru i dokonywanie z klientem ustaleń na przysłowiową „gebę”. Coraz więcej właścicieli chce mieć lepszą kontrolę nad działaniami pracowników i sprawniej zawiadywać ich obowiązkami. Rośnie również zapotrzebowanie na narzędzia, które pozwalają skutecznie zarządzać warsztatem na odległość, kiedy szefa nie ma na miejscu. Komputeryzacja i automatyzacja obsługi zleceń stają się w warsztatach obowiązującym standardem, który nikogo już nie…

Normy w zakresie oświetlenia Wymagania oświetleniowe dotyczące warunków pracy we wnętrzach określa norma PN-EN 12464-1:2022-01. Reguluje ona między innymi kwestię natężenia światła w zależności od wykonywanej na danym stanowisku pracy. W przypadku warsztatu samochodowego są to odpowiednio: 200 lx (luksów) – oświetlenie ogólne warsztatu, zgrubne prace montażowe 300 lx (luksów) – prace blacharskie, prace montażowe o średnim stopniu precyzji 500 lx (luksów) – dokładne prace montażowe, obsługa szlifierki 750 lx (luksów) – prace lakiernicze, precyzyjne…